سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادگیری زبان از طریق فیلم

یکی از روش هایی که تمامی آموزشگاه ها و اساتید زبان پیشنهاد میکنند و حتما توصیه میکنند فیلم دیدن به زبان اصلی میباشد. برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم در مرحله اول فیلمی را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید و فیلم و دنبال کردن آن برای شما جذاب است وقتی دنبال کننده ی شخصیت های مورد علاقه فیلمتان باشید و موضوع برای شما هیجان انگیز باشد تلاش میکنید تا بفهمید که چه دیالوگ هایی رد و بدل میشود همین باعث میشود تا شما به دنبال کلمات و جمله ها بروید و آن را بیاموزید.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال زبان اصلی


به خاطر داشته باشید که روشی که  به اشتراک گذاشتیم فقط یکی از راههای یادگیری زبان با  فیلمهای خارجی است. البته از هر روشی که استفاده کنید، مزایای مطالعه‌ی فیلمهای خارجی بیشمار است.

من ار تماشای فیلمهای خارجی لذت میبریم  زیرا:

1-شما را در معرض یک فرهنگ جدید قرار میدهد.
2-روشی بزرگ برای مشاهده‌ی زبان بدن و دیگر سرنخهای غیر کلامی است.
3-واژگان “معتبر” آن بیشتر از آنچه که در یک کتاب درسی میبینید است.
4-میتوانید اصطلاحات و روش های گفتاری برای بیان ایده ها را بیابید.
5-کاربرد زبان را در موقعیتهای واقعی میبینید.?

بهترین روش یادگیری از طریق فیلم?بهترین روش های یادگیری زبان از طریق فیلم

?

پنج ویژگی برای یک رویکرد مطالعه – محور در تماشای فیلم وجود دارد :

1- تکرار

یکبار دیدن فیلم درست مانند یکبار نگاه کردن به فلش کارت است. اگر میخواهید فیلم را مطالعه کنید باید چندین بار آن را مرور کنید.?

یادگیری زبان از طریق فیلم?یادگیری زبان از طریق فیلم

?

2- مشارکت

شما باید دائما در فیلمتان مشارکت داشته باشید. در کنار شخصیتها صحبت کنید، سعی کنید تلفظ آنها را تقلید کنید و زبان بدن آنها را تکرار کنید.

3- زیر نویس ها

زیرنویسها هم میتوانند یک چوب بزرگ باشند، و هم یک کمک آموزشی باور نکردنی. اگر به درستی از آنها استفاده کنید میتوانید سطح مطالعه‌ی زبان خود را بالا ببرید. به شما توضیح خواهم داد که چگونه در یک لحظه از آنها استفاده کنید.

4- تمرکز

تماشای منفعلانه‌ی یک فیلم در یادیگیری یک زبان به شما کمکی نخواهد کرد.  شما باید فعالانه به مطالعه‌ی فیلمی که در حال تماشای آن هستید بپردازید، و روی هر کلمه ای که گفته میشود تمرکز کنید.

5- بخش بندی

وقتی یک فیلم 90 دقیقه ای را یکباره تماشا کنید، مغز شما نمی تواند بیشتر آنچه را که دیده جذب کند. در نتیجه شما تبدیل میشوید به یک “تماشاگر منفعل”. فیلم را به بخشهایی با زمانهای کوتاهتر تقسیم کنید تا یادگیری بیشتری داشته باشید – حتی به بخشهای یک صحنه ای یا 10 دقیقه ای.